Minimum fragt (GLS) kr. 45,- | Gratis fragt ved køb på min. kr. 600,-
Spar fragten og afhent i butikken (Nyborg)
Webshoppens kundeservice har samme åbningstider som den fysiske butik (for det er den fysiske butiks personale, der tager telefonen)
GLS afhenter pakker mandag- fredag, hvorfor pakker der bestilles på helligdage/lukkedage som fx Grundlovsdag først ekspederes den efterfølgende hverdag.
JUL: Bestil senest d. 20/12 2024 for at få dine pakker frem inden jul.
Alt om fragt
Gratis fragt til GLS shops ved køb på kr. 600 og over.
Alle andre pakkeforsendelser pålægges automatisk fragt fra kr. 45,- inkl. moms. Fragten dækker indenlandsk pakkeforsendelse. Pr. 1/1-2017 skal fragt fra danske webshops pålægges moms.
Klik her, hvis du leder efter vores handelsbetingelser.
Privatpakke
Vælger du at få varen sendt som privatpakke, kan den sendes med Post Danmark. Hvis du er oprettet hos Post Danmark kan vi sende både som modtagerflex, døgnpost mm. Skriv blot hvilken døgnboks du vil have pakken sendt til. Du kan også vælge at få den leveret med GLS til en GLS pakkeshop.
Priserne er:
GLS Pakkeshop: kr. 45
Post Nord med omdeling: kr. 75
Køber du for 600 kr eller mere, er levering gratis med GLS Pakkeshop.
Erhvervspakke
Hvis du vælger at få pakken leveret på din arbejdsadresse, er der tale om en erhvervspakke og her bliver den sendt med GLS Erhverv. Husk at krydse af i feltet "skal leveres til anden adresse".
Prisen med GLS Erhverv er kr. 50
Køber du for 1000kr eller mere, er fragt gratis.
Skal din ordre sendes med fragtmand eller som volumenpakke, kontakter vi dig for så er priserne anderledes.
Alle fragtpriser indeholder moms (ref lovgivning pr. 1/1-2017).
SLIP FOR FRAGT
Hvis du har mulighed for at afhente dine køb i vores butik i Nyborg, slipper du naturligvis for fragten. Du skal blot markere det i bestillingen under forsendelse. Husk at butikken har åbent alle hverdage mellem kl. 10 og 17:00. Hvis det er aftalt i forvejen, kan du også afhente i vores bogholderi på den anden side af gården fra kl. 08. Butikken har også åbent lørdage kl. 10-14.
GRØNLAND - FÆRØERNE
Vi sender ofte til Grønland og Færøerne. På shoppen har vi indsat portoen for en almindelige størrelse pakke, men når det er til Grønland og Færøerne vil du altid blive kontaktet for at få den rette fragtpris.
Den mest optimale måde er at du finder de varer du gerne vil købe og sender os en email på fne@fne.dk med de nødvendige oplysninger. Betaling (varens pris minus moms plus fragt) foregår ved bankoverførsel. Vi sender dine varer, så snart pengene er modtaget og du modtager et trace-nr. på email. Som udgangspunkt sender vi altid med luftpost - fragtprisen oplyser vi i en mail, når vi har set hvilken vare du gerne vil have sendt.
Til Grønland og Færøerne har vi ikke gratis fragt.
LÆS HANDELSBETINGELSERNE HER - der står alt du skal vide.
Sådan gør du hvis en vare skal returneres
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen (dvs du betaler for returportoen).
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du mister din fortrydelsesret hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til returnering, f.eks. fødevarer.
Køb returlabel på webshoppen
På FNE Outdoor kan du købe en returlabel med GLS til kr. 50,-. Du finder returlabelen under punktet "Services" her.
Ønsker du at bytte til en anden farve eller størrelse?
Ring til os eller send os en mail med webordrenummer og den ønskede størrelse/farve, så reserverer vi varen til dig. OBS: Det kan kun lade sig gøre at bytte til varer vi har på lager.
Varens stand, når du sender den tilbage
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Varen bedes returneres med alle mærker intakt samt i den originale emballage.
Adressen du skal sende til:
Hvis du fortryder købet og sender med Post Nord, skal varerne sendes til:
FNE-OUTDOOR, Nørregade 5, 5800 Nyborg. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Sender du pakken med fragtmand eller GLS, er leveringsadressen Nørrevoldgade 24.
Vi kan ikke påtage os at afhente pakker andre steder fx i pakkeshops. Vi kan heller ikke anbefale forsendelige med Bring og DAO, da vi ofte oplever pakkerne blot stilles på et dørtrin. Husk du hæfter for pakken frem til, at vi modtager den. Du betaler for at sende pakken retur til os.
Har du købt på nettet, men ønsker at returnere via butikken, skal du være opmærksom på følgende: I butikken bytter vi gerne webshop-varer mod andre varer eller mod et tilgodebevis.
Hvis du ønsker få beløbet udbetalt, tilbagebetaler vi beløbet på samme måde som havde du sendt den til os med posten: Via det betalingskort der blev benyttet ved købet (se foregående afsnit).
Ekspeditionen går hurtigere hvis du udfylder vores standard fortrydelsesformular og vedlægger ordrebekræftelsen. Fortrydelsesformularen vedlægges også i pakken.
Har du spørgsmål, så skriv til Ann Helene Nielsen på ahn@fne.dk. Se evt vores kontaktside - vi er rigtige, levende mennesker i en virksomhed, der har eksisteret i mere end 100 år.